DOLAR

34,6022$% 0.34

EURO

36,2589% 0.05

GRAM ALTIN

2.989,79%0,95

ÇEYREK ALTIN

5.084,00%0,49

TAM ALTIN

20.271,00%0,65

BİST100

%

BİTCOİN

3424349฿%2.08842

Yatsı Vakti a 02:00
Hatay KAPALI
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Uraloğlu, Hatay havalimanı için tarih verdi

Uraloğlu, Hatay havalimanı için tarih verdi

Ulaştırma Ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, zelzeleden ağır hasar alan Hatay Havalimanında başlatılan yenileme çalışmalarının 2026 yılı birinci çeyreğinde tamamlanacağını söyledi

HATAY – Zelzeleden etkilenen Hatay Havalimanında incelemelerde bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yapılan çalışmaların akabinde havalimanının çok daha büyük sarsıntılara sağlam hale getirileceğini söyledi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 6 Şubat sarsıntılarında ağır hasar alan Hatay Havalimanında incelemelerde bulundu. Burada bir açıklama Uraloğlu, ” Şu anda Hükümetimizin önceliği zelzelenin tesirlerini büsbütün ortadan kaldırmak. Hatay’ın; Antakya, Defne, Kırıkhan ve Samandağ üzere ilçeleri de sarsıntılardan en çok etkilenen bölgelerdendi. Maalesef birçok yapı yıkıldı ve birçoğu da kullanılamaz hale geldi. Bu yapılar ortasında Hatay Havalimanımız da vardı. Havalimanımızın bulunduğu alandaki faylanma ve yer sıvılaşması sebebiyle kalıcı yüzey deformasyonları ve 1-1.5 metreye varan kalıcı oturmalar görülmüş, Pisti ve etrafındaki alan bu oturmadan etkilenmişti fakat zelzele sonrasında öncelikle insani yardım ve tahliye uçaklarının kullanımına açmak üzere gerekli çalışmaları süratle yaparak pisti en kısa müddette hizmete açtık.

Sonrasında da bir daha benzeri zelzeleler yaşanması halinde dahi hasar görmeyecek formda altyapının inşası için gerekli çalışmaları başlattık” dedi.

“Yer yanlış” tezlerine karşılık verdi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, havalimanın yerinin yanlış olduğu istikametindeki argümanlara karşılık vererek, ” Marmara Araştırma Merkezi tarafından yürütülen çalışmalar sonucunda hazırlanan bir rapor doğrultusunda da Bakanlığımızın ilgili üniteleri ile gerekli teknik tahlilleri geliştirdik.12 Ekim’de Hatay Havalimanı PAT Alanları Tamiri ve Gelişimi işine ilişkin ihaleyi gerçekleştirerek 21 Kasım’da da imal çalışmalarına başladık. Projemizin ayrıntılarına inmeden evvel Hatay Havalimanı’nın yerinin yanlış olduğuna yönelik yapılan tenkitlere değinmek istiyorum. Arkadaşlar, Havalimanlarının yapılabileceği yerlerin tespiti, Memleketler arası Sivil Havacılık Tertibi tarafından yayınlanan sivil havacılık kriterlerine nazaran yapılan yer seçimi çalışmaları ile belirlenmektedir. Havalimanı yapılabilecek alternatifler öncelikle, hava araçlarının uçuş operasyonlarını emniyetle yapılabilmesi için gereken alçalma ve tırmanma uzaklıklarının sağlanıp sağlanmaması, hakim rüzgar istikameti açısından uygun olup olmaması taraflarıyla bedellendirilmektedir.

Bunun dışında da arazinin çeşidi, taban ve yeraltı suyu durumu, drenaj imkanları, karayolu, güç nakil sınırları, pak ve atık su kaynakları, kent merkezine uzaklık ve ulaşım imkanları üzere birçok istikametten de inceleme yapılmaktadır. Hatay Havalimanı’nın yer tespiti de belirtilen kriterler dikkate alınarak 1990’lı yıllarda yapılmıştır. Topboğazı, Serinyol, İskenderun ve Amik Ovası olarak tespit edilen dört alternatif alan üzerinde yapılan ayrıntılı incelemeler sonucunda en uygun alanın, Amik Ovası alternatif olduğu belirlenmiştir.” dedi.

Hava limanı yeri yanlış değil

Uraloğlu, tekrar yapılan incelemeler sonucunda de havalimanının yerinde bir yanlıştık tespit edilmediğinin altını çizerek, “Yaptığımız çalışmalar sonrasında o günlerde yapılan tespitin doğruluğunun bugünde geçerli olduğunu gördük fakat burada şunu belirtmek istiyorum. Nasıl ki 2011 yılında hizmete açtığımız Hatay havalimanı yeni terminal binası ve trafik denetim kulesi üzere öbür üst yapılar sarsıntılardan ötürü dikkate alınabilecek bir hasar görmediyse, artık ki çalışmalar sonrasında da havalimanımız taşıma kapasitesi yüksek taban oluşturularak daha büyük sarsıntılardan etkilenmeden faaliyetine devam edecektir.

“Doğa kaideleri ne olursa olsun ulaşım mümkün hale gelmiştir”

Uraloğlu, ülkemizde gelişen inşaat teknolojileri ile tabiat kaideleri ne olursa olsun ulaşımın mümkün hale geldiğini söz ederek, ” Mühendislik altyapısı ve ulaşım yapılarında özel tahliller üretebilme kapasitesi son derece gelişen ülkemizde artık tabiat koşulları ne olursa olsun ulaşım mümkün hale gelmiştir. Tüm ulaşım yapılarımız yerli ve ulusal kapasitemiz ile yapılabilmektedir. Ülkemiz mühendisleri ve kurumları tarafından projelendirilip deniz üzerinde inşa edilen 0rdu-Giresun ve Rize Artvin Havalimanları, Marmaray ve Avrasya Tüneli üzere deniz altından tüneller, 1915 Çanakkale ve Yavuz Sultan Selim Köprüleri üzere dünyanın en uzunları ortasında yer alan köprüler, Çamlıca Kulesi üzere dünyanın en gelişmiş yayıncılık kulesi üzere kaç ulaşım ve haberleşme altyapısı; tabiatın tüm zorlukları ve olumsuz şartlarına karşın muvaffakiyetle tamamlanarak hayata geçmiş ve hizmete başlamıştır.” Dedi.

“Artık sarsıntılardan etkilenmeyecek”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, açıklamasında, “Şimdi yeni Hatay havalimanımızı da yer taşıma gücünün artırılmasını sağlayacak yüksek ve geçirimsiz bir dolgu üzerine inşa edecek, birebir vakitte 14 kilometre uzunluğundaki etraf güvenlik duvarını yine inşa ederek havalimanının bulunduğu alanı sel taşkınlarından koruyacağız. Böylelikle az evvel de belirttiğim üzere ne taşkın ne de zelzeleler artık havalimanımızı etkileyemeyecek.” Dedi.

2026 yılı birinci çeyreğinde tamamlanacak

Uraloğlu, çalışmaların 2026 yılı birinci çeyreğinde tamamlanacağını açıklayarak kelamlarına şu halde devam etti. Projemiz kapsamında; PAT alanlarının uygun bir kota getirilerek drenaj sistemi ile yenilenmesi, ayrıyeten mevcut binaların güçlendirme ve tamir işlerinin üretimini planlıyoruz. Terminal, Teknik Blok Kule, İtfaiye Binası, Kuvvet Santrali, Lojman ve Garaj Binalarını güçlendireceğiz. 3 bin metre uzunluğu ve 45 metre genişliği ile geniş gövdeli uçakların inebileceği biçimde pist yenileyeceğiz. 2720 metre uzunluğunda yeni paralel taksi yolu, 2 adet süratli çıkış ve 4 adet ilişki taksiyolu inşa edeceğiz. Apron ve etraf güvenlik yolunu yenileyeceğiz. Yeni ısı merkezi, regülatör binaları, nöbetçi kulübeleri ve etraf nizamı imalatlarını da yapacağız. Tüm bu çalışmalarımızı 2026 yılı birinci çeyreğinde tamamlamayı hedefliyoruz.”

Kaynak: İhlas Haber Ajansı / Genel
Hatay Drone Çekimi Hatay Tanıtım Filmi
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Ulaştırma Bakanı Uraloğlu: İskenderun OSB Kavşağı ve ilişki yolu 491 milyon TL tasarruf sağlayacak

HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.

jojobetCasibom GirişDeneme Bonusu Veren SitelercasibomMeritking Girişholiganbet girişbaywinDeneme Bonusu Veren Sitelercasibom girişdeneme bonusuCASİBOM GÜNCELonwin giriş