DOLAR

34,5544$% 0.13

EURO

36,1970% -0.17

GRAM ALTIN

2.963,31%0,06

ÇEYREK ALTIN

5.046,00%0,08

TAM ALTIN

20.120,00%0,07

BİST100

9.367,77%3,72

BİTCOİN

3394587฿%4.17375

İmsak Vakti a 05:48
Hatay KAPALI
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hatay Havalimanı’nda konuştu Açıklaması

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hatay Havalimanı ile ilgili “2011 yılında hizmete açtığımız Hatay Havalimanı, yeni terminal binası ve trafik denetim kulesi üzere başka üst yapılar sarsıntılardan ötürü önemli bir hasar görmediyse yeni projeyle havalimanımız taşıma kapasitesi yüksek taban oluşturularak daha büyük sarsıntılardan etkilenmeden faaliyetine devam edecektir.” dedi.

Uraloğlu, Hatay Havalimanı’ndaki incelemelerinin akabinde yaptığı basın açıklamasında, 6 Şubat sarsıntılarında hayatını kaybeden vatandaşlara Allah’tan rahmet, kederli yakınlarına da başsağlığı diledi.

Şu anda hükümetin önceliğinin sarsıntının tesirlerini büsbütün ortadan kaldırmak olduğunu belirten Uraloğlu, şöyle devam etti:

Hatay‘ın Antakya, Defne, Kırıkhan ve Samandağ üzere ilçeleri de sarsıntıdan en çok etkilenen ilçelerden olmuştur. Maalesef birçok yapı yıkıldı ve birçoğu da kullanılamaz hale geldi. Bu yapılar ortasında Hatay Havalimanımız da vardı. Havalimanımızın bulunduğu alandaki faylanma ve taban sıvılaşması nedeniyle kalıcı yüzey deformasyonları ve 1-1,5 metreye varan kalıcı oturmalar görülmüş, pist ve etrafındaki alan bu oturmalardan etkilenmişti. Ancak zelzele sonrasında öncelikle insani yardım ve tahliye uçaklarının kullanımına açmak üzere gerekli çalışmaları süratle yaparak pisti en kısa müddette hizmete açtık.”

TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi (MAM) tarafından yürütülen çalışmalar ve hazırlanan rapor doğrultusunda da bakanlıklarının ilgili üniteleriyle gerekli teknik tahlilleri geliştirdiklerini aktaran Uraloğlu, 12 Ekim’de Hatay Havalimanı PAT alanları tamiri ve gelişimi işine ilişkin ihaleyi gerçekleştirdiklerini ve 21 Kasım’da da imal çalışmalarına başladıklarını söyledi.

“Havalimanımız sarsıntılardan etkilenmeden faaliyetine devam edecektir”

Hatay Havalimanı’nın yerinin yanlış olduğuna yönelik tenkitlere de değinen Uraloğlu, şu sözleri kullandı:

“Havalimanlarının yapılabileceği yerlerin tespiti, Milletlerarası Sivil Havacılık tertibi tarafından yayınlanan sivil havacılık kriterlerine nazaran yapılan yer seçimi çalışmalarıyla belirlenmektedir. Havalimanı yapılabilecek alternatifler öncelikle, hava araçlarının uçuş operasyonlarını emniyetle yapılabilmesi için gereken alçalma ve tırmanma aralarının sağlanıp sağlanmaması, hakim rüzgar istikameti açısından uygun olup olmaması bakımından bedellendirilmektedir. Bunun dışında da arazinin çeşidi, yer ve yeraltı suyu durumu, drenaj imkanları, kara yolu, güç nakil sınırları, pak ve atık su kaynakları, kent merkezine uzaklık ve ulaşım imkanları üzere birçok istikametten de inceleme yapılmaktadır. Hatay Havalimanı’nın yer tespiti de belirtilen kriterler dikkate alınarak 1990’lı yıllarda yapılmıştır. Topboğazı, Serinyol, İskenderun ve Amik Ovası olarak tespit edilen 4 alternatif alan üzerinde yapılan ayrıntılı incelemeler sonucunda en uygun alanın, mevcut yeri olduğu belirlenmiştir. Yaptığımız çalışmalar sonrasında o günlerde yapılan tespitin doğruluğunun bugün de geçerli olduğunu gördük. 2011 yılında hizmete açtığımız Hatay Havalimanı, yeni terminal binası ve trafik denetim kulesi üzere öbür üst yapılar sarsıntılardan ötürü önemli bir hasar görmediyse yeni projeyle havalimanımız taşıma kapasitesi yüksek taban oluşturularak daha büyük sarsıntılardan etkilenmeden faaliyetine devam edecektir. Artık tüm ulaşım yapılarımız yerli ve ulusal kapasitemizle yapılabilmektedir.”

Bakan Abdulkadir Uraloğlu, ülkedeki mühendisler ve kurumlar tarafından projelendirilip inşa edilen çalışmalardan bahsederek, bunların tabiatın tüm zorlukları, olumsuz şartlarına karşın muvaffakiyetle tamamlanarak hayata geçtiğini ve hizmete başladığını vurguladı.

“Havalimanının bulunduğu alanı sel taşkınlarından koruyacağız”

Yeni Hatay Havalimanı’ndaki çalışmalar hakkında bilgi veren Bakan Uraloğlu, “Şimdi yeni Hatay Havalimanımızı güçlendirilmiş yer birebir vakitte 14 kilometre uzunluğundaki etraf güvenlik duvarını yine inşa ederek havalimanının bulunduğu alanı sel taşkınlarından koruyacağız. Projemiz kapsamında, PAT alanlarının uygun bir kota getirilerek drenaj sistemi ile yenilenmesi, ayrıyeten mevcut binaların güçlendirme ve tamirat işlerinin üretimini başlıyoruz. Terminal, teknik blok kule, itfaiye binası, kuvvet santrali, lojman ve garaj binalarını güçlendireceğiz. 3 bin metre uzunluğu ve 45 metre genişliği ile geniş gövdeli uçakların inebileceği halde ek yeni bir pist inşa edeceğiz. 2 bin 720 metre uzunluğunda yeni paralel taksi yolu, 2 süratli çıkış ve 4 ilişki taksi yolu inşa edeceğiz. Apron ve etraf güvenlik yolunu yenileyeceğiz. Yeni ısı merkezi, regülatör binaları, nöbetçi kulübeleri ve etraf nizamı imalatlarını da yapacağız.” diye konuştu.

Uraloğlu, sarsıntıda ziyan gören 5 kilometre uzunluğundaki Hatay Havalimanı temas yolundaki çalışmalarının devam ettiğini ve o periyotta hasar gören kısımların süreksiz tamiratlarının Karayolları Genel Müdürlüğü gruplarınca yapıldığını söyledi.

Uraloğlu, afet devirlerinde vatandaşları yalnız bırakmadıklarına dikkati çekerek, “Van, Elazığ, Malatya, Bingöl ve İzmir’de olan zelzelelerde, Karadeniz’i vuran sel felaketlerinde, Antalya, Manavgat, Muğla’da çıkan orman yangınlarında afet ne çeşit olursa olsun, biz hiçbir afette insanımızı yalnız bırakmadık, bırakmayacağız. Eskiyi yerine getirmenin ötesine geçerek, her zerresinde ecdadımızın izi olan Hatay’ımızı çok daha güçlü ve gelişmiş bir halde ayağa kaldıracağız.” tabirini kullandı.

“Devlet hizmet için vardır”

Dörtyol-Hassa projesinden bahseden Uraloğlu, şunları kaydetti:

“Amanosları demir yolu ve kara yolu tünelleriyle geçiyoruz. Bu sene inşallah ihalesini yapacağız. Şimdiden güzel olsun. Devlet hizmet için vardır ve Sayın Cumhurbaşkanı’mızın liderliğinde bugüne kadar AK Parti hükümetlerinde vazife alan tüm çalışma arkadaşlarım da bu inançla milletimize hizmet etmiştir. Yeniden değerli bir gelişme, yakından takip edilen, İskenderun’u Hatay’a bağlayacak ve Belen’i geçecek olan otoyol projesini bitirdik. Yatırım programlarına alma çalışmalarını başlattık. Orda da niyetimiz inşallah 2024 yılının birinci aylarında bu projenin ihalesini yaparak çalışmalara başlamak.”

Bakan Uraloğlu, bir daha bu türlü acıların yaşanmaması temennisinde bulunarak, Hatay Havalimanı’ndaki çalışmalarda emeği geçenlere teşekkür etti.

Uraloğlu, daha sonra Hatay Havalimanı’nın yeni projesiyle ilgili yetkililerden bilgi aldı.

Kaynak: AA / Yeni
Hatay Drone Çekimi Hatay Tanıtım Filmi
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Uraloğlu, Hatay havalimanı için tarih verdi

HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.

jojobetCasibom GirişDeneme Bonusu Veren SitelercasibomMeritking Girişholiganbet girişbaywinDeneme Bonusu Veren Sitelercasibom girişdeneme bonusuCASİBOM GÜNCEL