DOLAR

• Düzce
a

DEPREMZEDE ELTİLER, AKSARAY’DA HATAY’IN YÖRESEL YEMEKLERİNİ YAPIP SATIYOR

HATAY’daki sarsıntıda binaları yıkılan 3 çocuk annesi Ebru Özyurt ve eltisi 1 çocuk annesi tıpkı vakitte 7 aylık gebe Zehra Özyurt, Hatay‘ın yöresel mutfak yemeklerini yapıp, pazarda satarak, hayata tutunuyor. Zelzele öncesi eltisiyle birlikte alışveriş merkezindeki bir restoranın mutfağında çalıştıklarını belirten Ebru Özyurt, Sarsıntı sonrası Aksaray‘a yurda gelip yerleştik. Şu an ise bir hayırseverin meskeninde kalıyoruz. Eltim Zehra da kiralık bir mesken tuttu. Eşlerimizin iş yerleri yıkıldığı içinde şu an onlar da işsiz. Burada çalışarak çocuklarımı okutuyorum. Sarsıntıdan evvel sigortalı işlerimiz, bir konutumuz ve hoş bir hayatımız vardı dedi. Hatay‘ın Antakya ilçesinde emekçi olarak çalışan Ebru Özyurt, eşi Ahmet Özyurt ve 3 çocuğu ile tıpkı mahallede oturan kayınbiraderi Mehmet, eltisi Zehra Özyurt ve 1 çocukları 06 Şubat’ta meydana gelen sarsıntıda oturdukları bina yıkıldı. Akabinde da Aksaray‘a Kredi Yurtlar Kurumu’na getirilip, yerleştirildi. 2 ay burada kalan iki aileden Ebru Özyurt, ailesiyle birlikte bir hayırseverin konutuna, eltisi Zehra Özyurt’da kiraladıkları meskene taşındı. Zelzeleden evvel alışveriş merkezindeki bir restoranın mutfağında çalışan iki etlinin, eşleri de iş yerleri yıkıldığı için işsiz kaldı. İki elti ailecek hayata tutunmak için Hatay‘ın yöresel mutfak yemeklerini yapıp, Aksaray Belediyesi’ne ilişkin bayanların el emeği eserleri sattığı Hanımeli Pazarı’nda satmaya başladı.

‘HAYATA TUTUNMAYA ÇALIŞIYORUZ’ Sarsıntı günü adeta kıyameti yaşadıklarını tabir eden Ebru Özyurt, Biz yalnızca bir kıyamet yaşadık. Giden mi, kalan mı derler ya Kalanlar şu anda acı çekiyor. Ailecek hayat savaşı verip yaşamaya, hayata tutunmaya çalışıyoruz. Enkazdan çıkıp yaşayacağımızı da hiç düşünmemiştik. Çok acı olaylar yaşadık. Geçmişe dönmek istemiyorum. Ruhsal olarak da yeni toparlanmaya başladık. Aksaray halkına binlerce sefer teşekkür ederim. Bizlere kucak açtılar. Âlâ ki milletimiz var. Valilik, belediye insanları bizlere samimi bir formda kucak açtılar. Aksaray’da yaralarımızı birlikte sarıyoruz. İnşallah ülke olarak daima birlikte ayağa kalkacağız. Şu an da burada çalışarak çocuklarımı okutuyorum. Zelzeleden evvel sigortalı işlerimiz ve bir konutumuz ile hoş bir hayatımız vardı. Konut yemekleri yapmak güç değil, lakin biz birinci sefer tezgah kurup, bir eser satıyoruz. diye konuştu.

Bir çocuk annesiyim, tıpkı vakitte 7 aylık gebeyim. Olağan hayatımıza devam ederken, saat 04.17’de zelzele oldu. Çok kaygı dolu anlar yaşadık. Zelzelede bebeğime bir şey olacak diye çok korktum. Şükür biz çıktık, lakin çıkamayan bir çok insanımız oldu. Kuzenlerimi sarsıntıda kaybettim. Kuzenimin eşi ise 19 saat sonra enkazdan sağ çıktı. Hastanede ameliyat oldu ve tedavisi sürüyor. Hanımeli Pazarını da Aksaray Belediyesi’nin sayfasından gördük. Bizde Hatay’ın eserlerini tanıtmak ve ailemize takviye olmak için başladık. Burada içli köfte, katıklı ekmek, sarma, kuru dolma üzere eserler yapıp getirdik. ?diye konuştu.