34,5490$% 0.19
36,0237€% -0.61
3.006,10%1,50
5.113,00%1,03
20.387,00%1,16
9.549,89%1,94
3428241฿%1.27125
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İskenderun OSB kavşağı ve temas yoluna ait, ” Organize Sanayi Bölgesi, demir-çelik tesisleri ve bölgede hizmet veren 2 limanın otoyola kontağı, İskenderun kavşağı üzerinden 20 dakikada sağlanırken kavşağımızla yalnızca 2 dakikaya düştü.” dedi.
Uraloğlu, İskenderun OSB kavşağı ve ilişki yolunun açılışında yaptığı konuşmada, 6 Şubat zelzelelerinin üzerinden 10 ay geçtiğini söyledi.
Depremin birinci gününden itibaren çalışmaları titizlikle sürdürdüklerini belirten Uraloğlu, şöyle devam etti:
“Şu anda da Sayın Cumhurbaşkanı’mızın ve hükümetimizin önceliği, 6 Şubat sarsıntılarının tesirlerini büsbütün ortadan kaldırmak. Ülkemiz genelindeki çalışmalarımızı kesintisiz bir formda devam ettirirken, gözümüz ve kulağımızı sarsıntı bölgesinden çekmedik ve dikkatimizi daha da ağırlaştırdık. Bunun için de kabinedeki bütün bakan arkadaşlarım kendi hususlarıyla alakalı temaslarda, tespitlerde ve çalışmalarda bulunmak için daima bölgeye geliyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak bizler de buraya gelmeden evvel Hatay Havalimanı’mızdaki yenileme ve İskenderun kıyısındaki tahkimat çalışmalarımızı yerinde inceledik.”
Uraloğlu, artık de İskenderun OSB kavşağı ve ilişki yolunun açılışını yaparak, bu değerli güzergahta yüksek standartlı bir ulaşım tesis etmenin memnunluğu ve gururunu yaşadıklarını lisana getirdi.
“Bölünmüş yol ağımızı toplamda 29 bin 283 kilometreye ulaştırdık”
“Sayın Cumhurbaşkanı’mızın vizyonunda gerçekleştirdiğimiz projelerle, Türkiye Yüzyılı’nda kentlerimizi birbirine daha da yaklaştırıyor, ulaşım altyapısını güçlendiriyoruz. Kara yolları yük ve yolcu nakliyeciliğinde sağladığı esneklikle ön plana çıkan dinamik ulaşım modlarımızdan biridir. 2002 ile 2023 yılları ortasında tam 23 bin 182 kilometre yol yaparak bölünmüş yol ağımızı toplamda 29 bin 283 kilometreye ulaştırdık. Artan yolcu ve yük trafiğinin sağlıklı olarak sürdürülebilmesi de yol ağı ve standartlarının yükseltilmesiyle mümkündür. Ülkemizde trafik akışının ağırlaştığı doğu-batı ve kuzey-güney koridorlarını belirleyerek bu akslarda yol standartlarını yükselttik ve yükseltmeye devam ediyoruz. 2028 yılında bölünmüş yol ağımızı 31 bin 250 kilometreye, 2053 amaçlarımız kapsamında da 38 bin 60 kilometreye yükseltmeyi planlıyoruz.”
Uraloğlu, Türkiye Yüzyılı’na yakışan maksatlar doğrultusunda emin adımlarla yürüdüklerini, 81 vilayette olduğu üzere Hatay’da da yatırımların devam edeceğini lisana getirdi.
Hatay’ın, Avrupa ve Anadolu’yu Orta Doğu’ya bağlayan yolların kavşak noktasında bulunduğuna işaret eden Uraloğlu, Türkiye’nin Doğu Akdeniz’den dünyaya açılan kapısı pozisyonundaki İskenderun Limanı’na mesken sahipliği yapan kentin ulaşım ağını güçlendirecek her projenin değerinin farkında olduklarını belirtti.
Şu anda da 14 kıymetli kara yolu projesine devam ettiklerini belirten Uraloğlu, şöyle dedi:
“Hayata geçirdiğimiz İskenderun Organize Sanayi Bölgesi Otoyol-Devlet Yolu Temas Kavşağı projesi de en kıymetli kara yolu projelerimizden biriydi. 3,9 kilometresi bölünmüş yol, 6,1 kilometresi ise tek yol olmak üzere toplam 10 kilometre uzunluğunda, bitümlü sıcak karışım kaplama standardında tamamladık. Projeyle otoyoldan devlet yoluna kavşak düzenlemesi yaparak, bilhassa ağır tonajlı ve sınai hedefli trafiğin İskenderun Organize Sanayi Bölgesi’ne ve demir-çelik tesislerine ulaşım standardını artırdık. Organize Sanayi Bölgesi, demir-çelik tesisleri ve bölgede hizmet veren 2 limanın otoyola teması, İskenderun kavşağı üzerinden 20 dakikada sağlanırken kavşağımızla yalnızca 2 dakikaya düştü. Böylelikle bölgede üretilen eser ve hizmetlerin İskenderun Limanı’na ve pazarlara süratli ve konforlu ulaşımını tesis ettik. Bu temasımız sayesinde vakitten 263 milyon lira, akaryakıttan 228 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 491 milyon lira tasarruf sağlayacağız. Etrafa ziyan veren araçların karbon emisyonunu da 27,930 ton azaltarak tabiatın korunmasına katkı sağlayacağız.”
Türkiye Yüzyılı’na yakışan yapıtlarla Türkiye’nin geleceğini inşa ettiklerini, hizmet odaklı yaklaşımlarıyla ülkeye dünya standartlarının üzerinde projeler kazandırdıklarını vurgulayan Uraloğlu, 2002’den bu yana azim ve uğraşla çalışarak ülkeyi ulaşımda, haberleşmede, bilişimde dünyayla rekabet eden bir güç haline getirdiklerini söyledi.
“Dörtyol-Hassa” dedikleri Amanoslar’ı demir yolu ve kara yoluyla geçecek olan değerli projelerinin bu yıl bitmeden ihalesini yapacaklarını lisana getiren Uraloğlu, ayrıyeten Belen’de sıkışan trafiği rahatlatacak, Hatay’ı, İskenderun’u daha da geliştirecek İskenderun-Hatay Otoyolu ihalesini de gelecek yılın birinci aylarında yapacaklarını söz etti.
Her iki projenin de güzel olması temennisinde bulunan Uraloğlu, “Bu hizmetlerimizle Hatay’ın tamamını inşallah 2024 Mart ayından sonra büyükşehir de dahil olmak üzere AK Parti belediyeciliğiyle tanıştırmış olacağız ve hizmetlerimizi artırmış olacağız.” diye konuştu.
Hatay Valisi Mustafa Masatlı, Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen, AK Parti Hatay Milletvekili Abdulkadir Özel ve İskenderun Belediye Lideri Fatih Tosyalı’nın konuşmalarının akabinde İskenderun OSB Kavşağı ve ilişki yolu merasimle hizmete açıldı.
Hatay Büyükşehir Belediye Lideri Lütfü Savaş, zelzele sonrası gelişmeleri kıymetlendirdi
Antakya’da Kızılay Anaokulu Temel Atma Merasimi Gerçekleşti
HMKÜ, Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay’a fahri doktora unvanı verdi
Dörtyol’da Öğretmenler Günü’nde Akıl ve Zeka Oyunları Turnuvası Düzenlendi
Dörtyol’da Tır ile Araba Çarpıştı
İskenderun Belediyesi hangi parti? İskenderun Belediye Başkanı kimdir?
İskenderun nerede, nereye bağlı? İskenderun’da gezilecek yerler neresi?
Belen’de Diş Tabiplerine Polis Ziyareti
Bakan Kurum: Uzun Çarşı’yı Yine Tarihin Merkezine Taşıyacağız
Hatay’da Apartman Dairesinde Yangın: İtfaiye Grupları Süratle Müdahale Etti
Hatay’da Narenciye Satışı Arbede Çıkardı